Kontakti:
01/3360-129 | uo.samobor@hok.hr
Šmidhenova 34 | Rad sa strankama: 8h - 15h

 Od 1. siječnja 2020. godine na snagu stupa novi Zakon o članarinama u turističkim zajednicama. Novim zakonom je na novi način i u novim iznosima uređeno obračunavanje turističke članarine.

Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi usvojen je početkom listopada prošle godine, njegova je djelomična primjena počela 1. prosinca 2018. godine, a puna primjena počinje 1. srpnja 2019. godine.

Naime, Zakonom je od početka prosinca prošle godine najprije uvedena obveza zaprimanja e-računa u postupcima javne nabave, a od početka srpnja obvezno je i izdavanje elektroničkih računa po sklopljenim ugovorima o javnoj nabavi. Tako obveznici javne nabave više ne smiju primati, a njihovi im dobavljači izabrani u tom postupku više ne smiju izdavati račune na papiru već svi računi u postupku javne nabave moraju biti elektronički računi.

Obveza eRačuna odnosi se na cjelokupnu javnu nabavu, što znači na postupak velike vrijednosti, ali i tzv. nabavu male vrijednosti odnosno nabava roba i usluga vrijednosti ispod 200.000 tisuća kuna te nabava radova vrijednosti ispod 500.000 kuna, kao i na jednostavnu ili bagatelnu nabavu putem narudžbenica.

Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi jasno je propisao da se on odnosi na javne, sektorske i druge naručitelje kao obveznike javne nabave, izdavatelje elektroničkih računa u postupcima javne nabave te informacijske posrednike koji pružaju usluge razmjene elektroničkih računa i pratećih isprava u postupcima javne nabave.

Elektronički račun ili eRačun je račun koji je izdan, poslan i zaprimljen u strukturiranom elektroničkom obliku, a koji omogućuje njegovu automatsku i elektroničku obradu.

Po sadržaju eRačun je istovjetan papirnatom računu i sadrži sve obvezne stavke propisane važećim zakonskim propisima.

Svi računi razmijenjeni u javnoj nabavi moraju biti poslani i zaprimljeni putem nacionalne centralne platforme za razmjenu eRačuna, dakle ne e-poštom ili na neki drugi način.

Svi sudionici u procesu razmjene eRačuna moraju komunicirati isključivo prema jednoj pristupnoj točki (Centralnoj platformi) i pritom se moraju registrirati u sustav kako bi ih sustav mogao prepoznati.

Ulogu Centralne platforme obavlja Financijska agnecija (Fina) i njome se moraju koristiti čisti javni naručitelji. Ostali korisnici mogu izabrati i nekog drugog informacijskog posrednika na tržištu, koji nude uslugu zaprimanja i slanja elektroničkih računa i pratećih isprava. U ovom trenutku to su:

FINANCIJSKA AGENCIJA (FINA) – slanje i zaprimanje eRačuna
HRVATSKA POŠTA (HP) – zaprimanje eRačuna
Hrvatski telekom (HT) – slanje eRačuna
mSTART d.o.o. – slanje eRačuna
ELEKTRONIČKI RAČUNI d.o.o. (Moj eRačuna) – slanje i zaprimanje eRačuna
Megatrend Redok d.o.o. (OMNIZON) – za slanje eRačuna
Hitra produkcija dokumenata d.o.o. – slanje eRačuna
EDITEL ADRIA d.o.o. – slanje eRačuna
POS d.o.o. – slanje eRačuna

Za registraciju na centralnu platformu bilo obveznika javne nabave bilo njegova informacijskog posrednika, potrebno je ispuniti Zahtjev za registraciju na servis eRačun za državu (dostupan na mrežnim stranicama FINA-e).

Za sve obrtnike Hrvatska obrtnička komora pripremila je 10 najčešćih pitanja i odgovora o e-računu koje možete pogledati ovdje

Zbog nedostatka radnika Hrvatska obrtnička komora već dulje vrijeme ukazuje na potrebu za povećanjem kvota u sektoru graditeljstva i ugostiteljstva, gdje je zabilježen najveći deficit radnika.

Od 1. prosinca 2018. godine počela je djelomična primjena Zakona o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi (Narodne novine broj 94/18).

Ministarstvo infrastrukture Republike Slovenije poslalo je dopis vezan uz zabranu korištenja pojedinih cesta i graničnih prijelaza koja stupaju na snagu 1. lipnja 2019. godine.

Ministar rada i mirovinskog sustava donio je odluku o proširenju primjene Dodatka I. o izmjenama i dopunama Kolektivnog ugovor ugostiteljstva, slijedom koje za sve obrtnike i druge poslodavce obveza obračuna viših osnovnih plaća započinje od 1. lipnja 2019. godine.